Yellowstone 2 en Cody

28 september 2018 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Zoals beloofd komt vandaag het 2e deel van Yellowstone.

We hebben de upperloop gereden. Hier zijn minder geisers maar meer wildlife. De rit ging door de bergen en we hadden mooie uitzichten. We hadden het er net met elkaar over dat het wel lang duurde voor we wildlife zagen. We waren naar het bezoekerscentrum  gelopen en daar liepen een paar elanden. De rangers waren druk in de weer om de wegen en voetpad af te zetten waar de elanden rondliepen. Iets verderop zagen we een vrouwtjes eland en achter het gebouw liep een mannetjes eland. Na het bezoek aan het bezoekerscentrum, konden we niet terug naar onze auto omdat de weg op dat deel was afgezet. Niet veel later kwamen de elanden eraan. Eerst 2x een vrouwtje en er werd al gezegd achter de auto's te gaan staan of in de auto te gaan zitten. Maar toen het bronstige mannetje eraan kwam werd gezegd dat we bovenaan de trappen moesten gaan staan of het gebouw in. We konden van bovenaan de trap alles goed zien en wat foto's maken. Onderweg zagen we nog bizons in de verte maar hebben geen foto's gemaakt.

Vanmorgen zijn we op pad gegaan richting Cody, het grootste deel van de weg liep door het Yellowstonepark. We hebben daar buffels langs de weg gezien en een liep er echt op de straat. Ook nog gestopt bij een uitkijkpunt met een grote waterval. Erg mooi allemaal.

Aan het eind van de middag zijn we in Cody aangekomen, de stad van Buffelo Bill. We hebben een motel net na de hoofdweg en centrum. Een kamer met een enorm bed ik denk wel 2 bij 2 meter. We kunnen van hieruit lopend naar het centrum en restaurants. Vanavond gegeten bij een restaurant dat afgeladen vol zat met mensen uit de stad en een bus vol bejaarden die op reis waren. Maar het was een goede en gezonde maaltijd. Dus morgen ontbijten we daar ook.

1. Ingrid Sessink:
    29 september 2018
    Zo zeg wat mooi. Echt de moeite waard om er een dag op te wachten hier in Nederland 👍😘