Roslyn en Liberty

20 september 2018 - Roslyn, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst een stevig ontbijt gehad bij het restaurantje aan de overkant van de straat. Lekker roerei met spek en toast en gebakken aardappels. Vreemde combinatie. Na het ontbijt op het kerkhof  van Roslyn geweest. Er liggen veel militairen die gesneuveld zijn in de eerste en tweede wereldoorlog en veteranen.

In het dorp verderop getankt voor 3,09 dollar de gallon. 1 Gallon is 3,8 liter. En dan vinden ze hier dat de benzine duur is!

We zijn naar Liberty gereden een plaatsje met een paar houten huizen en een eigen brandweerkazerne met 1 auto. Eigenlijk waren we op zoek naar een spookstadje maar dat was het nog niet. We hebben ook een stuk in de bossen gereden, nog wel over de verharde weg. Er hing een handgeschreven pamflet met dat er een aantal beren waren geschoten en "nog 3 te gaan". Ik neem aan dat ze de beren afschieten omdat er in de bossen hier en daar huisjes staan. Bushpeople(?) Die leven daar zonder stromend water en elektriciteit. Maar ze hebben wel een grote auto en sneeuwscooters :-)

Op de terugweg naar Roslyn op goed geluk een afslag genomen, we kwamen uit op de prairie en we hebben daar bizons gezien. Deze werden gehouden voor het vlees. Volgende week hopen we de bizons in het wild te zien!

De hotels voor de komende 3 stops zijn alvast geboekt omdat het populaire plekken zijn. We kunnen de eerste week dus niets in de route aanpassen of ergens langer blijven.

1. Ingrid Sessink:
    21 september 2018
    Wat is het prachtig daar!!!! En wat zullen jullie genieten!
  2. Gerda:
    21 september 2018
    Wat een mooi herinneringen maken jullie. Toch een ander Amerika dan op de tv. Leuk om jullie blog te lezen en jullie ervaringen me te beleven. Tot de volgende blog