Mount Rushmore

1 oktober 2018 - Mount Rushmore, Verenigde Staten

Gisteren zijn we van Cody naar Keystone gereden. Het is een afstand van ongeveer 5,5 uur. Door de weersomstandigheden hebben we er langer over gedaan en zijn 3 keer gestopt onderweg. We hebben flinke mist gehad onderweg terwijl we de bergen doorreden. We kwamen zo hoog dat er langs  de kant van de wegen sneeuw lag. Op een gegeven moment zag ik een mule deer (soort hert) de weg oversteken. Ik remde af en daar kwam nog een tweede aangelopen, die ging in sprongetjes naar de overkant van de weg. Helaas alleen de eerste op de foto kunnen zetten.

Ik Keystone aangekomen bleef het regenen en het was zo'n 4 graden dus erg koud. Maar de voorspelling voor vandaag was goed. En gelukkig scheen de zon vanmorgen! We zijn eerst naar Mount Rushmore gereden en de presidenten en museum bekeken. Het is echt heel groot en kolossaal. We hebben ook de film bekeken hoe het gemaakt is. Ze zijn er jaren mee bezig geweest.

Een half uurtje verderop zijn ze ook met een beeldhouwwerk van een indiaan aan het werk. Ze zijn hier in 1948 al mee begonnen en het zal nog jaren duren voor het klaar is. Het heet Crazy Horse, ter ere van de indiaan Crazy Horse.

Op de terugweg naar het hotel zagen we nog een berggeit langs de kant van de weg. Hij wilde niet even rustig poseren voor de foto dus moeten we het met de foto doen die jullie ook kunnen zien.

1. Ellen Berkien:
    2 oktober 2018
    Zo leuk te lezen de leessnacks van jullie mooie reis, nog hele fijne vakantiedagen toegewenst!