Baker City naar Bellevue

23 september 2018 - Craters of the Moon National Monument & Preserve, Verenigde Staten

Vandaag hadden we weer een autodag. Vanuit de auto een paar foto's gemaakt. De gemiddelde autoweg ziet er zo rustig uit als op de foto's, alleen als je in de buurt van grote steden komt is het een chaos en druk verkeer.

We kwamen aan het eind van de middag aan in Bellevue waar we 2 nachten blijven. Van hieruit is het ongeveer 3 kwartier rijden naar het natuurpark Craters of the Moon.
Bij het inchecken vroeg de man of we haast hadden. Nee zeiden we, we hebben vakantie. Dat was mooi want hij had nog wel wat verhalen te vertellen. Maar eerst moesten we wat voor hem doen. Hij wees naar een enorm grote poster met de wereldkaart. We moesten een knopspeld uit het bakje pakken en daar in Nederland plaatsen waar we wonen. Hij laat alle gasten een speld plaatsen en zo kon je zien waar uit de wereld mensen vandaan komen. Hij had sinds 3 weken een grotere poster hangen omdat er geen plaats meer was voor alle spelden. In de laatste 3 weken waren er alleen uit Nederland al 8 x gasten geweest. Volgens de man ging het dus goed met de economie in Nederland. Na nog wat verhalen over waar je goed kon eten etc. gaf hij aan dat hij ons een andere kamer zou geven dan we geboekt hadden. Via de website kwam je altijd in de kamers vooraan de straat. Hij had wel een kamer aan de achterkant van het terrein. Of we 1 (180-200cm breed) of 2 bedden wilden. (de bedden zijn dan 160cm breed). Ik zei 1 bed is wel genoeg. Na nog wat grapjes over "in zonde leven" en een "you guys are funny" :-), kregen we een nieuw ingerichte kamer met keukenblokje en koelkast.

Het weer valt wel een beetje tegen, best fris hier. Maar ook overal binnen, restaurant en winkel etc. is het fris. Ze zijn zuinig met de energie of ze moeten nog wennen aan de andere temperaturen haha. Over het algemeen zijn ze hier niet zo milieubewust. Je krijgt in de winkels je spullen in diverse plasticzakjes, zie je de mensen stapels plastic of papierenbordjes inslaan en plastic bestek, bekertjes. En dan zamelen wij in ons kleine landje alle afval gescheiden in en betalen voor een plastictasje omdat ze willen dat je een eigen tas meeneemt..