Baker City

22 september 2018 - Baker City, Oregon, Verenigde Staten

Vannacht toch redelijk geslapen al kwam er nog wel een trein voorbij. Het ontbijt is in dit hotel inbegrepen. Dus na een bagel en kop thee/koffie konden we op pad. Baker City is een oude stad langs de Oregon Trail. De route die de pioniers hebben gelopen en met huifkarren gereden. De stad is niet zo heel groot maar we hebben een aardig eindje gelopen en het museum bezocht. Tussen de middag lekker geluncht en terug naar het hotel om de auto op te halen.

We zijn naar Oregon trail museum gereden net buiten de stad. Daar kon je echt zien hoe de tocht van de pioniers is gegaan. Erg leuk om rond te kijken. Het was wel hoog in de bergen maar daardoor wel een mooi uitzicht. Omdat erg bewolkt was konden we geen duidelijke foto's maken.

We hebben nog wat rondgereden in de omgeving en koffie gedronken. De tijd ging ineens wel heel snel. Het was 18.00 uur dus we dachten laten we dan maar wat gaan eten. Maar toen we eenmaal aan het eten waren, was het ineens 17.30 uur. We begrepen er niets van. We waren toch overtuigd dat het net later was. Telefoon er nog eens bij gepakt. Toch 18.30 uur. He? Hahaha we zitten in Baker City zo dicht aan de tijdzone dat de telefoon en de klok in de auto, steeds een ander signaal pakt en dus de tijd aanpast. We hebben vandaag dus heel vroeg gegeten :-)

Hermen heeft nog een rondje door de straat gelopen en foto's gemaakt. En ik heb de koffers even overgepakt. We hebben steeds het kleine koffertje mee naar de hotels en de grote blijft dan in de auto. Het was weer even tijd voor wat wisseling van schone kleding en was.

Morgen gaan we op tijd op pad, naar de volgende stop is het ongeveer 5 uur rijden. En met een tussenstop voor tanken en lunch zijn we dan zo'n 6 uur onderweg.

1. Ingrid Sessink:
    23 september 2018
    Prachtig!!!!! Wat maken jullie een geweldige reis en wat fijn dat jullie een blog bijhouden!!! Weltrusten voor nu en een goede reisdag!!!
  2. Frank Visser:
    23 september 2018
    Geweldig om de foto's te zien, zelf ook ff op google maps gekeken waar jullie zitten