Yellowstone 1

26 september 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vanmorgen om 7 uur opgestaan, ontbeten en naar het park gereden. De ingang van het park is hier echt om de hoek. Maar Yellowstone is zo groot dat je er uren rond kunt rijden en lopen. Het was echt prachtig, indrukwekkend. Eigenlijk niet goed te beschrijven!

We hebben de "lower loop" gereden. Daar zitten de meeste geisers. Maar we hebben ook bizons en elanden gezien. De bizons staan niet op de foto want ze waren wat veraf. We verwachten ze morgen dichterbij te zien en maken dan nog foto's.

Sommige mensen zijn echt niet goed wijs. Overal staan waarschuwingsborden dat je niet langs de kant van de weg mag stoppen en niet parkeren en op bepaalde plekken mag je ook niet uitstappen. De bizons zijn gevaarlijk als ze zich bedreigd voelen of je te dichtbij komt. We zagen een hele rij auto's langs de kant van de weg en de mensen liepen zo over de straat (smalle wegen waar ze 70 rijden) en lopen zo door de bosjes richting de bizons. Nu ons niet gezien :-)

In het informatiecentrum nog een film gekeken over het park en hoorden dat twee derde van de geisers in de wereld in Yellowstone park te vinden zijn. Kun je nagaan hoeveel we er vandaag gezien hebben!

Morgen weer het park in en dan de "upper loop" bekijken. De canyons en wildlife!

1. Ingrid Sessink:
    27 september 2018
  2. Gerda:
    29 september 2018
    Wat een mooie foto's en wat een mooie ervaringen allemaal. Prachtige natuur . Geweldig. Wat genieten daar.