Seattle

18 september 2018 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Zondag kwamen we aan in Seattle, Mooi op tijd geland maar we mochten nog niet naar de gate omdat er nog een ander toestel stond. Daardoor een half uur later uit het vliegtuig. Door de douane ging vrij vlot. Daarna de auto opgehaald (Chevrolet Malibu) en konden we op pad. We wilden eerst een Tomtom halen en hadden een routebeschrijving naar de dichtstbijzijnde Walmart. Natuurlijk waren ze met de weg bezig en namen we daardoor de verkeerde afslag. En dan is de stad wel erg groot.. even rustig blijven, nadenken, weer op pad en gevonden!
Het hotel is erg dicht bij de Space needle, Op de foto zie je hoe dichtbij, als we naar buitenlopen zien we hem boven het gebouw aan de overkant uitkomen. Lopend ben je er in 5 minuten. En ja echt, de Space Needle staat in Amerika (haha, Ingrid)

Vandaag hebben we de Boeingfabriek in Everret bezocht. Bijzonder om te zien. De fabriek is enorm groot Heel Disneyland past erin en dan is er nog ruimte voor een paar voetbalvelden. Er stonden een aantal Boeings waar ze mee aan het bouwen waren, we mochten binnen geen foto's maken, moesten alle persoonlijke spullen in een kluisje doen voor we de fabriek in gingen. Omdat de route 2x over via hoge trappen ging, mocht ik samen met nog 2 anderen mee met de alternatieve route. We gingen met een golfkarretje door de fabriek en zo heb ik alles van heel dichtbij gezien. De rest van de route hebben we wel met de hele groep gedaan.

We zijn op de terugweg uitgestapt in een ander deel van Seattle. Wat rondgelopen en met de monorail weer terug gegaan naar de Space Needle. Er is daar vlakbij een soort van foodhall en daar hebben we pizza gegeten. Voor mij was het te veel. Het stuk dat overbleef heb ik aan een zwerver gegeven. Eerst gevraagd of hij een stuk pizza wilde en dat wilde hij wel. Hij stak zijn duim nog een keer omhoog en heeft het lekker opgegeten.

1. Sonja:
    18 september 2018
    Hoi Karin en Herman, een goed begin van je vakantie. Geniet ervan. Het is nu de 3de dinsdag in sept. Dus op weg naar Den Haag. Daarom ook de groetjes van Reinier Brouwer. Veel plezier bye bye
  2. Ingrid Sessink:
    Mooi hoor!!! En ja... Voor een slaperige oude vrouw was het verwarrend 😂😂😂
  3. Frank Visser:
    Cool man om te lezen en wat aardig van dat stukkie pizza, op naar dag 2
  4. Irene Bakker:
    18 september 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en super interessant in de fabriek van de boeing , wat zal dat indrukwekkend zijn geweest.
    op naar jullie volgende verhaal en zeker geniet daar!!
  5. Ellen Berkien:
    18 september 2018
    Super aftrap, gelijk al meegenomen in de grootsheid van Seattle. en wat een voorkomende hospitality van de Boeingfabriek. Goed gedaan met de pizza slice (ook goed
    voor de Karmapunten ;-)) Enjoy!!!
  6. Monique de Haan:
    18 september 2018
    Wauw! De eerste dag met hoogtepunten zit erop! En Karin heeft al een goede indruk achtergelaten:-)) En die wegopbreking, was die er echt??? :-))